توضیحات
یک شارژر باتری دو جهته با مدار یکسان سازی شارژ یکپارچه مدولار
عنوان اصلی مقاله:
A Bi-directional Battery Charger with Modular Integrated Charge Equalization Circuit
شبیه سازی در محیط سیمولینک متلب انجام شده است.
دارای گزارش مختصر ورد 4 صفحه ای می باشد.
ترجمه چکیده مقاله:
بسته باتری ولتاژ بالا و ساختار شارژر نگرانی اصلی توسعه خودروهای الکتریکی (EV) است. برای دستیابی به ولتاژ و توان مورد نیاز در سیستم های محرکه، پشته های باتری آبشاری ضروری است. با این حال، به دلیل اختلافات کوچک بین سلول های مختلف، عدم تعادل بار رخ می دهد.
عدم تعادل شارژ، چرخه عمر سلول های باتری، انرژی قابل دسترس و عملکرد سیستم را کاهش می دهد.
از این رو، یکسان سازی شارژ بین پشته های باتری ضروری است. علاوه بر این، خودروهای برقی باید دارای برخی الزامات ضروری برای ارائه مشارکت های مورد نظر در شبکه های آینده باشند. بنابراین، دو طرفه جریان برق و کنترل توان راکتیو از دیگر قابلیت های مهم سیستم شارژر باتری است.
در این مقاله، یک ساختار دو جهته با دو حالت عملیاتی برای پشته باتری مدولار توسعه داده شده است. ساختار توسعهیافته دارای قابلیتهای کنترل فعال و واکنشی در طول عملیات Grid to Vehicle (G2V) و Vehicle to Grid (V2G) است. برای بهبود عملکرد سیستم باتری، یک مدار اکولایزر شارژ مدولار (CEC) برای هر دو حالت کار توسعه داده شده است. پیکربندی مدولار پشته باتری، قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری سیستم را بهبود می بخشد.
علاوه بر این، عملکرد کلی سیستم برای CEC و مبدل با استفاده از استراتژی کنترل یکپارچه بهبود می یابد. عملکرد ساختار پیشنهادی با استفاده از شبیه سازی و آزمایشگاه ارزیابی می شود. نتایج، قابلیت ساختار پیشنهادی را تایید می کند.
توضیحات پروژه
شبیه سازی با متلب 2016b انجام شده است. با متلب 2023a نیز تست و اجرا شده است.
۱- پارامترهای هیچ کدام از کنترلرهای PID مقاله داده نشده. بنابراین تمامی این مقادیر به دلخواه مقداردهی شدند تا عملکرد مناسب حلقه بسته بدست بیاید.
۲- اجرای شبیه سازی برای زمان حدود ۵۰۰۰ هزار ثانیه جهت بدست آوردن برخی از شکل ها بسیار طولانی بوده و حجم حافظه متلب پاسخگو نیست. علت این است که برای ایجاد سیگنال سوئیچینگ باید پله شبیه سازی را در حد چند میکرو ثانیه تنظیم کنیم. اجرای شبیه سازی با این پله زمانی برای مدت ۵۰۰۰ ثانیه قابل اجرا نیست.
سیستم کنترل نیز برای هر بخش در بلوک control systems پیاده سازی شده است.
نتایج بدست آمده از شبیه سازی با متلب:
ولتاژ لینک دی سی و جریان منبع همان جریان مرجع را دنبال می کند .
توضیحات گزارش پروژه در حد توضیحات ارائه شده در همین صفحه است. نتایج نیز در بالا جهت رویت قبل از خرید قرار داده شده است.
شاید به موارد زیر علاقه مند باشید:
- یک شارژر EV دو طرفه تک مرحله دوگانه برای فعالیت V2G توان راکتیو
- استراتژی کنترل جدید برای تبدیل دو جهته DC-DC در خودرو برقی
- مدل کنترل پیش بین برای ربات سایز کوچک همه جهته با محدودیت موتور و عدم لغزش
- استراتژی جدید کنترل برای مبدل دو جهته DC-DC در خودروهای الکتریکی
- بررسی آثار شارژ و دشارژ خودروهای هیبریدی بر شبکه نمونه
کلیدواژه:
Electric Vehicle, Battery Charger, Charge Equalization, Bi-directional, Reactive Power Control
خودروی الکتریکی, شارژر باتری, یکسان سازی شارژ, دو جهته, کنترل توان راکتیو, پروژه الکترونیک قدرت
شبیه سازی یک شارژر باتری دو جهته با مدار یکسان سازی شارژ یکپارچه مدولار با متلب
طبق توضیحات فوق توسط کارشناسان سایت متلبی تهیه شده است و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.
سفارش انجام پروژه مشابه
درصورتیکه این محصول دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد،.
با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.